تماشای شفق قطبی روی کشتی تور ایسلند

شفق قطبی روی کشتی – سفری متفاوت به ایسلند

یکی از اصلی ترین جاذبه های تور ایسلند ما در زمستان 1402 تماشای شفق قطبی روی کشتی هست. در واقع سرزمین ایسلند به قدری جذاب و متنوع هست که هر بخش از سفر به ایسلند می تواند سرشار از هیجان و لذتی منحصر به فرد باشد.

توضیحات تور تماشای شفق قطبی روی کشتی

ما قبل از نیمه شب با کشتی از بندر قدیمی در ریکیاویک خارج می شویم. تنها با طی کردن 15 یا 20 دقیقه به جایی دور از نور شهرها می رسیم. جذاب ترین محل برای تماشای شفق قطبی. راهنماهای محلی ما فرصت کافی دارند تا درباره دلایل علمی شکل گیری شفق قطبی با ما صحبت کنند. همین طور داستان ها و اساطیر فراوانی درباره شفق قطبی در سرزمین نوردیک یه صورت سینه به سینه نقل شده است. تا زمان شکار شفق قطبی فرصت داریم که درباره آنها به گپ و گفتگو بپردازیم. در این مدت به مهارت و تسلط راهنماهای محلی و البته شانسمون امیدوار هستیم تا شفق قطبی ما را شکار کند. برای این اتفاق مهم حدود 2 تا 3 ساعت زمان داریم.

با اینکه همگی لباس مناسب برای سفر زمستانی به ایسلند دارید، ولی لباس هایی گرم و حرفه ای برای زمانی که روی عرشه کشتی هستید به طور رایگان در اختیار شما قرار می گیرد. نگران فرزندان خود نباشید، لباس مناسب آنها هم وجود دارد.

همزمان داخل کابین کشتی ویدئوهای جذاب از شفق قطبی یه نمایش گذاشته خواهد شد. گرچه همگی منتظر نسخه اصلی و زنده اون هستیم. کابین برای کسانی که با سرما مشکل دارند بسیار مناسب هست. هم سرویس بهداشتی و هم کافه ای با نوشیدنی های گرم منتظر ما هست.

نکته مفید: ما همیشه یک خدمه داریم که در طول شب عکس می گیرد، بنابراین به جای اینکه زمان زیادی را برای تعیین تنظیمات مناسب دوربین خود صرف کنید، از لحظه لذت ببرید و دفترچه خاطرات روزانه ما را برای دیدن عکس ها بررسی کنید! (اگر مایل به یادگیری هستید، توصیه هایی برای عکاسی از شفق قطبی روی کشتی برای شما داریم)

تماشای شفق قطبی روی کشتی
تماشای شفق قطبی روی کشتی

تور شفق قطبی روی کشتی شامل این موارد می شود:

  • تور کشتی با راهنمای محلی و فارسی زبان
  • لباس گرم مناسب (در سایزهای بچه گانه نیز موجود است!)
  • اینترنت وای فای رایگان داخل کشتی
  • کافه/بار و فروشگاه سوغاتی
  • سرویس بهداشتی

اطلاعات تکمیلی

  • برگزاری این تور مشروط به شرایط آب و هوایی مناسب هست. درنتیجه برگزاری این تور را به طور 100% تضمین نمی کنیم.
  • اگر تور شفق قطبی روی کشتی کنسل شد، ولی شرایط مناسب برای تماشای شفق بود، فرصت رو از دست نمیدیم و با وسیله مناسب روی خشکی به تماشای شفق قطبی می رویم.
  • به این حال اگر موفق به تماشای شفق قطبی نشدید، در شب های بعد که شرایط مناسب بود، مجددا این تور به صورت رایگان برگزار خواهد شد.
  • کماکان اگر تور شفق قطبی برگزار نشد، می توانید تور خود را با یک تور جذاب دیگر مثل تور تماشای نهنگ تعویض کنید.
  • لطفا لباس مناسب با آب و هوای ایسلند در زمستان بپوشید. با اینکه پرسنل کشتی همیشه سطح عرشه رو تمیز می کنند، ولی در نظر بگیرید که به سادگی احتمال تغییر شرایط جوی وجود دارد.
تماشای شفق قطبی روی کشتی
تماشای شفق قطبی روی کشتی

نکته پایانی

ما همیشه تمام تلاش خود را می‌کنیم تا بهترین فرصت ممکن را برای دیدن شفق قطبی به همسفرانمان بدهیم. با این حال مهم هست که یاد آوری کنیم هیچ انسانی نمی تواند تماشای شفق قطبی را کاملا تضمین کند. پس مشتاقانه منتظر حضور همراهانی مهربان و صبور برای تماشای شفق قطبی روی کشتی هستیم.

تورها و مطالب مرتبط

سوالات متداول

بله. لباس مناسب هنگام شروع تور به شما داده خواهد شد.
هیچ کس به طور 100% قطعی چنین تضمینی نمی دهد.
در این صورت یک تور رایگان دیگه در اولین شب با شرایط مناسب برگزار خواهد شد.
ما کماکان در زمستان به ایسلند سفر می کنیم و آماده هوای سرد باشید. ولی هوای داخل کابین کشتی کاملا گرم و مطبوع است.
ما میانگین بین 2 تا 3 ساعت روی کشتی هستیم.
منصور عبدلی
منصور عبدلی
شهرساز، جهانگرد و پژوهشگر شهری هستم. شهرهای زیادی در دنیا هستند که بسیار مشتاق به دیدن و روایت کردن داستان هاشون هستم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *