ویزای آنلاین شنگن شینگن

ویزای شنگن آنلاین – منتظر این اتفاق خوب باشید

ویزای شنگن آنلاین به تایید اولیه شورای اتحادیه اروپا رسید.

خلاصه
شورای اتحادیه اروپا قوانین جدیدی را تصویب کرد که به افرادی که قصد سفر به منطقه شینگن را دارند اجازه می دهد تا برای ویزای شینگن آنلاین درخواست دهند.
درخواست از طریق پلتفرم درخواست ویزای اتحادیه اروپا انجام می شود.
برچسب ویزای شنگن فعلی با بارکد امضا شده رمزنگاری جایگزین می شود.

شورای اتحادیه اروپا به دیجیتالی و آنلاین شدن روند درخواست ویزا برای کسانی که قصد سفر به منطقه شنگن را دارند چراغ سبز نشان داده است.

این بدان معناست که کسانی که به ویزای شینگن نیاز دارند، به زودی می توانند برای این سند به صورت آنلاین، بدون نیاز به مراجعه به کنسولگری یا سفارت و منتظر ماندن طولانی برای دریافت پاسخ درخواست خود، درخواست دهند.

پیش بینی می شود تا زمان راه اندازی این سیستم دیجیتالی شده، حدود 18 میلیون نفر از کشورهای ثالث تحت رژیم بدون ویزا از مزایای آن بهره مند شوند.

فرناندو گرانده-مارلاسکا گومز، سرپرست وزارت کشور اسپانیا، در اظهار نظر در مورد این تصمیم، گفت که فرآیند درخواست آنلاین ویزای شنگن تأثیر مثبتی بر شهروندان و همچنین فرآیندهای اداری خواهد داشت.

وی همچنین تاکید کرد که انتظار می رود سیستم درخواست آنلاین کل فرآیند را ساده کند و به ادارات ملی اجازه دهد تا سریعتر و موثرتر به درخواست های ویزا پاسخ دهند.

با توسعه کلیدی ایجاد یک پلتفرم درخواست ویزای اتحادیه اروپا، تنها با چند استثنا، درخواست‌های ویزای شینگن به این پلتفرم آنلاین کاربرپسند منتقل می‌شوند.

پلت فرم درخواست ویزای شنگن آنلاین اتحادیه اروپا راه اندازی خواهد شد

در این پلتفرم، متقاضیان ویزای شینگن می‌توانند تمام اطلاعات لازم را وارد کنند، کپی‌های الکترونیکی از مدارک سفر و پشتیبانی خود را آپلود کنند و هزینه‌های ویزای خود را بپردازند.

علاوه بر این، از طریق همین پلتفرم، متقاضیان در مورد تصمیم ویزای خود اطلاعیه دریافت خواهند کرد.
این پلتفرم به طور خودکار کشوری را تعیین می کند که درخواست های کسانی را که قصد بازدید از چندین کشور عضو شنگن را دارند، پردازش می کند. با این حال، متقاضیان همچنان می توانند نشان دهند که آیا مایلند درخواست آنها توسط کشور خاصی مطابق با هدف سفرشان بررسی شود یا خیر.

این تغییر دیجیتالی نوید کارایی و راحتی را می دهد و باعث انحراف قابل توجهی از کاغذبازی های سنتی می شود.

حضور فیزیکی در کنسولگری ها دیگر ضروری نخواهد بود

علاوه بر این، بر اساس مقررات جدید، حضور فیزیکی در کنسولگری ها به جز برای متقاضیان اولین بار، افرادی که دارای سند سفر جدید هستند و کسانی که اطلاعات بیومتریک منقضی شده دارند، تا حد زیادی غیر ضروری خواهد بود.

هدف از این کاهش نیازهای حضوری، ساده‌سازی فرآیند، در دسترس‌تر کردن و کم‌بار کردن آن برای همه است.

علاوه بر این، در راستای قوانین جدید، برچسب ویزا با بارکد امضا شده رمزنگاری امن‌تر و پیچیده‌تر جایگزین می‌شود. همانطور که شورا توضیح می‌دهد، این ارتقا با پیشرفت‌های فن‌آوری مدرن مطابقت دارد و سطح امنیت بالاتری را در اسناد ویزا تضمین می‌کند و در عین حال احتمال جعل سند را کاهش می‌دهد.

تاریخ اعمال قوانین جدید پس از تکمیل کار بر روی پلت فرم ویزا و ویزای دیجیتال تعیین می شود.

تورها و مطالب مرتبط

سوالات متداول

خیر. فقط کسانی که در چند سال اخیر یک بار تقاضای ویزای شنگن داده اند می توانند تقاضای ویزای آنلاین بدهند.
منصور عبدلی
منصور عبدلی
شهرساز، جهانگرد و پژوهشگر شهری هستم. شهرهای زیادی در دنیا هستند که بسیار مشتاق به دیدن و روایت کردن داستان هاشون هستم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *