کدام کشورها راحت ویزای شینگن می دهند

ویزای شینگن ، 8 کشوری که راحت تر به شما ویزا می دهند

ویزای شینگن را از کدام کشور راحت تر بگیریم؟ این تقریبا دغدغه همه کسانی هست که قصد سفر به اروپا را دارند. مهم نیست برای اولین ویزای شنگن اقدام می کنید، یا قبل از این چندین بار ویزای شینگن دریافت کردید.

به تعداد کسانی که شنگن دریافت کرده اند و آژانس های مسافرتی پاسخ برای این سوال وجود دارد. ولی اگر صادقانه از ما بپرسید هیچ کدام از این پاسخ ها قابل اعتماد نیستند. مسافرهایی که شخصا یا با آژانس های مسافرتی برای وقت سفارت یا ویزا اقدام کردند فقط تجربه شخصی خود از یک یا چند بار ورود به سفارت را به شما منتقل می کنند. آژانس های مسافرتی هم خواسته یا ناخواسته پاسخشان به سمت کشوری که در آن تخصص دارند گرایش دارد.

ولی اگر بخواهید به طور دقیق و علمی بدانید که کدام کشورها راحت تر ویزا می دهند ، باید همه 2.4 میلیون ویزایی که در سال گذشته صادر شده را بررسی کنیم.

در این مقاله با بررسی آماری 27 کشور عضور معاهده شینگن ، بهترین و راحت ترین کشورها برای دریافت ویزای شینگن را معرفی می کنیم.

کدام کشورها راحت تر از بقیه ویزای شینگن صادر می کنند؟

در این بخش هشت کشور که از نظر آمار بیشترین نرخ صدور ویزای شینگن را داشته اند به شما معرفی می کنیم. دقت کنید که این آمار مربوط به کلیه متقاضیان در سراسر دنیا است. با این حال چون سیاست های کلی صدور ویزا در وزارت امور خارجه هر کشور تعیین می شود، می توان گفت به غیر از موارد خاص، شرایط یکسانی برای همه متقاضیان دارند. در ضمن همه مطالب این مقاله بر اساس آمار رسمی ارائه شده در پایان سال 2021 تهیه شده است.

لیتوانی، بهترین کشور در صدور ویزای شینگن

لیتوانی در سال گذشته آسان ترین کشور اروپایی برای دریافت ویزای شینگن بوده است. در سال 2021 با بالغ بر 98.7 درصد از درخواست های ویزا موافقت کرده است.

به عنوان مثال، از مجموع 3481 تقاضای ویزا توسط شهروندان قزاقستان، 3090 ویزا صادر شده است. بعد از شهروندان قزاقستان، ارمنی ها بیشترین تعداد ویزای شینگن موفق از کشور لیتوانی را داشته اند. نمی توان نظر دقیقی داد. ولی به نظر می رسد لیتوانی برای کشورهای بلوک شرق کشور مناسبی برای دریافت ویزای شینگن است.

ویزای استونی، پیشنهادی مناسب برای دریافت ویزای شنگن

استونی با اختلافی ناچیر در جایگاه دوم لیست آسان ترین کشورها برای دریافت ویزای شینگن قرار دارد. میزان تایید ویزا در استونی 98.4 درصد است. آمار ویزای شینگن به ما می گوید که از مجموع 40657 متقاضی، 38389 نفر در سال 2021 ویزای استونی دریافت کردند. کشوری که بیشترین متقاضی را دارد روسیه است. از 23268 درخواست، 22856 مورد موافقت شد.

زمان پردازش ویزای استونی به طور معمول تا 15 روز طول می کشد، اما ممکن است در شرایط شدید بیشتر طول بکشد.

فنلاند، ویزای شینگن برای سفر به کشورهای اسکاندیناوی

کشور فنلاند در شمال اروپا، فنلاند، یکی از بهترین کشورها برای دریافت ویزای شینگن است. اگرچه فنلاند سالانه تعداد زیادی درخواست دریافت می کند، اما از مجموع 61018 درخواست ویزا در سال 2021، به 55882 مورد از آنها ویزا اعطا شد. به طور کلی، فنلاند دارای نرخ تایید ویزای 98.3٪ است.

از بین 103 کشوری که امکان ورود بدون روادید به منطقه شینگن را ندارند، همگی امکان درخواست ویزای شینگن از کشور فنلاند را دارند. در نتیجه این کشور می تواند گزینه خوبی برای دریافت ویزای شینگن با پاسپورت ایرانی باشد. پس در اولین مرحله برای دریافت وقت سفارت فنلاند در تهران اقدام کنید.

ویزای ایسلند برای علاقه مندان به طبیعت و هیجان

کشور ایسلند با طبیعت منحصر به فرد خود افراد زیادی را از سراسر دنیا به خود جذب کرده است. طرفداران تور ایسلند از ایران کم نیستند. از مجموع 2735 متقاضی ویزای ایسلند در سال 2021، به 2410 نفر ویزا برای بازدید از جزیره نوردیک داده شد.

ویزای لوکزامبورگ

لوکزامبورگ یکی از آسان‌ترین کشورهای اروپایی برای دریافت ویزای شینگن است. این کشور هم مانند کشورهای قبلی کمترین نرخ ریجکتی ویزا معادل 1.3% را دارد. در سال 2021 تعداد کل درخواست ویزای لوکزامبورگ  2384 مورد بوده که از این تعداد 2296 مورد ویزا صادر شده است. علاوه بر نرخ ریجکت پایین ویزای لوکزامبورگ، تعداد کل متقاضلان هم رقم پایینی است. این لوکزامبورگ را تبدیل به گزینه ای مناسب می کند تا برای دریافت ویزا زمان کمتری را در انتظار بمانید. بنابراین چه به دنبال سفر به لوکزامبورگ باشید یا چه قصد بازدید از کشورهای همسایه آن، آلمان، بلژیک و فرانسه را داشته باشید، احتمال ریجکتی شما بسیار پایین است.

متاسفانه ایران و لوکزامبورگ روابط دیپلماتیک ندارند. اگر دنبال سفارت لوکزامبورگ در تهران هستید این خبر بد را به شما می دهیم که نزدیک ترین سفارت لوکزامبورگ به تهران در شهر ایروان ارمنستان است.

ویزای اسلواکی

با اینکه اسلواکی در رتبه ششم این رده بندی قرار گرفته است. کماکان ویزای اسلوکی یکی از آسان ترین گزینه ها برای دریافت ویزای شینگن است. در سال 2021 تعداد 3886 متقاضی ویزای شینگن وحود داشت که در این بین 3806 نفر موفق به دریافت ویزا شدند.

ویزای لتونی

کشور لتونی سومین کشور از حوزه بالتیک است که در این لیست قرار گرفته است. چندان هم عجیب نیست. تقاضای بالای شهروندان روس این کشورها را به مقصد اصلی آنها تبدیل کرده است. در سال 2021، بالغ بر97.9٪ از درخواست ها تبدیل به ویزا شده است.

ویزای جمهوری چک

چک یکی از پایین‌ترین نرخ‌های رد درخواست‌های ویزا را دارد. تنها 3.3 درصد از متقاضیان ویزای چک را رد کرده است. این نکته جمهوری چک را به یکی از آسان ترین کشورهای اروپایی برای دریافت ویزا تبدیل می کند. داشتن سفارت در تهران، نرخ ویزای نسبتا بالا باعث شده است که ما در برگزاری تور چک کمترین مشکل را در صدور ویزا داشته باشیم.

در سال 2021، از مجموع 207,470 متقاضی، 200,456 نفر از آنها موفق به دریافت ویزای چک شدند. زمان رسیدگی به ویزای شینگن چک معمولاً 15 روز است، اگرچه ممکن است در موارد خاص زمان بیشتری طول بکشد.

نمونه ویزای شینگن از جمهوری چک
نمونه ویزای شینگن از جمهوری چک

امیدواریم در بین این کشورها بتوانید مناسب ترین گزینه را برای ویزای شینگن پیدا کنید و سفر خوبی به اروپا داشته باشید.

 

 

تورها و مطالب مرتبط

سوالات متداول

به طور کلی کشوری که در یک سال گذشته کمترین میزان ریجکتی را داشته برای ویزای شینگن مناسب است.
گردش مالی خوب، سوابق سفر، بیمه تامین اجتماعی و مدارک شغلی معتبر شانس ویزای شینگن شما را بالا می برد.
مدارک شغلی قوی تعهد شما به ایران و ضرورت بازگشت شما به ایران را نشان می دهد.
از همه کشورهای عضو شینگن می توان ویزا گرفت. به شرطی که داخل ایران سفارت یا کنسول داشته باشند.
حداقل 6 ماه در زمان ورود به اروپا اعتبار داشته باشد. ولی توصیه ما یک سال است.
منصور عبدلی
منصور عبدلی
شهرساز، جهانگرد و پژوهشگر شهری هستم. شهرهای زیادی در دنیا هستند که بسیار مشتاق به دیدن و روایت کردن داستان هاشون هستم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *