VFS کجاست؟

VFS کجاست؟ مدارک و هزینه دریافت ویزای شینگن VFS Global

VFS این روزها تقریبا بخش جدایی ناپذیری از مراحل دریافت ویزای شینگن شده. شما به هر دلیلی قصد سفر به اروپا و دریافت ویزای شینگن داشته باشید، باید سری به دفتر VFS در میدان هروی و مجتمع تجاری هروی بزنید. مهم نیست دنبال ویزای توریستی باشید، ویزای تحصیلی یا مهاجرت کاری به اروپا. به نظر من این قسمت از فرایند دریافت ویزای شینگن میتونه مهم ترین و تاثیرگذارترین قسمت کار باشه. چرا که با یه سهل انگاری ساده مثل همراه نداشتن مدارک، عدم حضور به موقع یا رعایت نکردن یک سری نکات، شانس دریافت ویزای شینگن رو از دست بدید. به همین خاطر تو این مقاله میخوام تجربه خودم و گروه 25 نفره ام از مراجعه به دفتر وی اف اس برای دریافت ویزای چک تو آخرین روزهای تابستان 1401 رو باهاتون به اشتراک بگذرام. طبیعتا نکاتی که من بهتون میگم قانون رسمی وی اف اس نیست. ولی با تجربیاتی که داشتم میتونه مشکلات خیلی از شما رو برطرف بکنه.

VFS چیست و چکار میکنه؟

این بخش از مطلب رو بیشتر برای اطلاعات عمومی گذاشتم. پس اگه دقیقا به فلسفه وجودی این شرکت اشراف دارید میتونید مستقیم به بخش بعدی برید. وگرنه چند دقیقه بیشتر وقت بگذارید تا بخش عمده ای از سوالات احتمالی تون برطرف بشه.

تا چندین سال پیش، سفر به اروپا همراه بود با صف های طولانی مقابل سفارت برای تحویل مدارک. طبیعتا هر صفی مشکلات خاص خودش داشت. از شلوغی و ازدحام گرفته تا رعایت نکردن نوبت و مشکلات بین متقاضی های ویزا. اگه سنتون بیشتر باشه حتما تصاویری از صف کشیدن و حتی خوابیدن شبانه جلوی سفارت های کشورهای اروپایی رو خاطرتون هست. این مشکل نسبتا همه گیر در مقابل خیلی از سفارت ها در خیلی از کشورها باعث شد تا کمپانی VFS شکل بگیره.

VFS Global بزرگترین متخصص برون سپاری ویزا و خدمات فناوری برای دولت ها و نمایندگی های دیپلماتیک اونها در سراسر جهان هست. دقت کنید که این شرکت فقط وظایف اداری و غیر قضاوتی مربوط به خدمات ویزا، گذرنامه و کنسولی را برعهده گرفته و هیچ نقشی در احتمال قبولی ویزای شینگن شما نداره. پس با اطمینان بهتون میگم که هر شخص، شرکت یا وکیلی به شما وعده ارتباط با VFS و لابی برای قبولی ویزای شینگن شما رو داد، قصد کلاه برداری از شما رو داره.

VFS به نمایندگی از 65 کشور در سراسر جهان وظیفه دریافت و کنترل مدارک ویزا و انگشت نگاری بیومتریک رو به عهده گرفته. همچنین شما در 144 کشور میتونید برای دریافت ویزا به نمایندگی های VFS مراجعه کنید. پس به خاطر داشته باشید بزرگترین و تنها مزیت اقدام برای ویزای شینگن از طریق VFS نوبت گیری اینترنتی و تحویل به موقع مدارک شما هست و با این کار دیگه نیازی به ایستادن تو صف های طولانی و بی نظم مقابل سفارت ندارید و با آرامش کامل این کار رو در دفتر VFS انجام خواهید داد.

آدرس و ساعات کار دفتر VFS در تهران

کمپانی VFS فقط یک نمایندگی در ایران و اون هم در شهر تهران داره. آدرس دفتر VFS در تهران میدان هروی، مجتمع تجاری هروی، طبقه چهارم هست. ساعات کاری دفتر VFS تهران از روزهای یکشنبه تا پنج شنبه از ساعت 8 صبح تا 15 عصر هست.

چگونه وارد VFS بشیم؟

قبل از اینکه تصمیم بگیرید برای پرسیدن سوال، دریافت مشاوره یا هر نکته دیگه ای به آدرس بالا مراجعه کنید باید یک نکته مهم رو در نظر بگیرید. ورود به دفتر VFS تهران بدون داشتن وقت اینترنتی VFS به هیچ عنوان مقدور نیست. شما بدون داشتن وقت اینترنتی میتونید وارد مرکز خرید هروی بشید. حتی وارد آسانسور بشید و کلید طبقه چهار رو فشار بدید. ولی به محض ورود به طبقه چهارم و مقابل ورودی دفتر، نگهبان های VFS از شما رسید وقت سفارت رو می خوان و اگه وقتتون برای همون روز و همون ساعت نباشه شما رو محترمانه به داخل آسانسور برمیگردونن. یا نهایت به شما اجازه میدن از تابلوی بزرگی که مقابل گیت ورودی نصب شده و آدرس وب سایت و شماره تلفن VFS روش درج شده عکس بگیرید و بعد برگردید. پس خیالتون راحت باشه تو شلوغی و ازدحام دفتر VFS کسی وقت پاسخ دادن به سوالات شما رو نداره.

چگونه وقت VFS بگیریم؟

برای گرفتن وقت VFS بهتون دو راه رو پیشنهاد میدم. راه اول اینکه از طریق وب سایت VFS اقدام کنید. مهم نیست از چه کشوری و برای ویزای چه کشوری اقدام میکنید. باید فقط از سایت VFS اقدام کنید. البته بر اساس تجربه و به دلیل تراکم سفر در روزهای بعد از کرونا، گرفتن وقت از سایت VFS کاری سخت خواهد بود. به همین خاطر گزینه دوم رو به شما پیشنهاد میکنیم که با ما تماس بگیرید تا بتونیم در اولین زمان ممکن برای شما وقت VFS بگیریم.

نکات مهم برای ورود به وی اف اس

بعضی از نکات و تجربیات وجود داره که در هیچ سایت و منبع رسمی اشاره نشده ولی دونستنشون میتونه هنگام ورود به VFS به شما کمک بکنه. سعی میکنم بعضی از اینها رو با شما به اشتراک بگذارم:

به وقت ورود دقت کنید

زمان ورود شما به ساختمان وی اف اس بر روی فرم شما مشخص شده. خودشون هم اشاره کردن که زودتر از 15 دقیقه به محل مراجعه نکنید. ولی اگه وقت شما حوالی ظهر بود، میتونید زودتر هم وارد بشید. چندان هم سخت گیری نمی کنن. اگه برای ویزای گروهی شینگن اقدام کرده باشید متوجه یک باگ عجیب در برنامه ورود به وی اف اس میشید. شما حداکثر می تونید در گروه های 5 نفره مراجعه کنید و در فرم هر شخص رو در یک ساعت جداگانه دعوت میکنه. مثلا به گروه 5 نفره ما از ساعت 12، 12:15، 12:30، 12:45 و 13 زمان داده بودن. منتها وقتی نفر اول وارد شد پذیرش نکردن و تا زمان جمع شدن هر 5 نفر اجازه ورود ندادن. پس یادتون باشه اگه قصد ورود گروهی به وی اف اس دارید بدون توجه به ساعت های متفاوت، همگی در اولین ساعت و حتی زودتر مراجعه کنید. در عکس بعدی به نمونه وقت VFS دقت کنید.

نمونه وفت VFS
نمونه وفت VFS

کپی همه مدارک رو همراه داشته باشید

برای تحویل مدارک به VFS به چند اصل دقت کنید. همه مدارک فارسی شما باید به زبان انگلیسی ترجمه شده باشند. ترجمه ها باید توسط مترجم رسمی انجام بشه و مهر بخوره. ولی مهر وزارت داگستری و امور خارجه نیاز نیست. کپی همه مدارک رو همراه داشته باشید. اصل همه مدارک باید توسط کارمندان VFS رویت و کپی اونها تایید بشه. پس هیچ مدرکی رو فراموش نکنید.

عکس مناسب همراه داشته باشید

احتمالا اگه به سه تا عکاسی مختلف برید و ازشون بخواهید عکس 3 در 4 به شما بدن، سه تا عکس با اندازه های متفاوت به شما میدن. که البته چندان هم شاید مشکل خاصی نباشه. ولی برای رفتن به VFS حتما به سایز عکستون دقت کنید. عکس ها حتما باید در اندازه 3.5 در 4.5 سانتی متر باشن، پس زمینه سفید و حتما جدید. درضمن حدود 70 تا 80 درصد از فضای عکس باید به چهره شما مربوط باشه. مواظب باشید که در این باره خیلی سخت گیری میکنن و اگر کوچکترین مشکلی داشته باشید باید با پرداخت 9 یورو یک قطعه عکس جدید بندازید.

عکس مناسب برای VFS و شینگن
عکس مناسب برای VFS و شینگن

هزینه VFS

شما برای تحویل مدارک و انگشت نگاری در وی اف اس باید به ازای هر متقاضی مبلغ 110 یورو بپردازید. این مبلغ برای نوزاد یک ماه تا سالمند 99 ساله ثابت هست. البته احتمال داره بابت خدمات دیگری هزینه اضافی حدود 10 تا 20 یورو از شما دریافت بشه.

امیدوارم این مطلب برای کسانی که قصد مراجعه به دفتر VFS دارن مفید باشه. اگه سوالی داشتید که در این مقاله بهش پاسخ داده نشده میتونید در انتهای مطلب کامنت بگذارید تا در اولین فرصت به شما پاسخ بدم.

تورها و مطالب مرتبط

سوالات متداول

VFS مرکزی است که به نمایندگی از سفارت مدارک ویزای شما را دریافت و انگشت نگاری انجام می دهد.
مرکز VFS تهران در مجتمع تجاری هروی تهران قرار گرفته است.
وقت VFS به صورت غیر حضوری صاد میشود. بهتر است از آژانس های معتبر بخواهید تا این کار را برای شما انجام دهند.
متاسفانه وقت شما از دست رفته است و باید دوباره وقت بگیرید.
همه مدارک شما باید به زبان انگلیسی یا زبان کشور مقصد سفر شما باشد.
منصور عبدلی
منصور عبدلی
شهرساز، جهانگرد و پژوهشگر شهری هستم. شهرهای زیادی در دنیا هستند که بسیار مشتاق به دیدن و روایت کردن داستان هاشون هستم.

2 پاسخ

  1. سلام امیده توخی استم اهل افغانستان یک سال میشه ایرانم بخاطر پیوست به خانواده میخواهم وقت سفارت المان بگیر کمک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *