تقویم برنامه
ظرفیت: تکمیل
8 نفر
جزئیات تور
سختی برنامه: 2 از 10
برگذار کننده تور: آژانس همکار
کشور مقصد: اسپانیا
شهرهای مقصد: بارسلونا, مادرید
نوع سفر: هوایی ✈️, زمینی (قطار) 🚅
مسیرهای فرعی سفر: قطار 🚅
تعداد شب: 5 شب
تعداد روز: 6روز
تصاویر تور
نوشته‌های مرتبط با این تور
تور اسپانیا بارسلونا و مادرید

تور اسپانیا و داستان هایی از ایبریا

هزینه تور: 1390 یورو + پرواز
زمان تور: 22 خرداد 1403

توضیح کلی برنامه

تور اسپانیا مقصد بعدی مجموعه سفرهای قطار سیبری به اروپا است. قرار است اواخر بهار 1403 شبه جزیره ایبریا را در سفری به یاد ماندنی بازدید کنیم. اسپانیا بزرگترین و زیباترین کشور در شبه جزیره ایبریا است که داستان های مختلفی را در گذر زمان تجربه کرده است. بیراه نیست اگر بگوییم تور اسپانیا یک سفر اروپایی جذاب برای هر شخص با هر سلیقه ای باشد:

کسانی که علاقه مند به تاریخ و فرهنگ باشند، در تور اسپانیا داستان های زیادی از دوران حضور اقوام و مذاهب مختلف در این سرزمین خواهند شنید. کشوری که در دوران مختلف تجربه حضور رومیان، مسلمان ها و آفریقایی ها را داشته و ردپای هرکدام از آنها را همین الان هم می توان به خوبی مشاهده کرد.

علاقه مندان پرسه زنی در کوچه و پس کوچه های شهرها، فرصت زیادی برای قدم زدن در خیابان ها و فضاهای شهری دارند. در این سفر قصد داریم تا حد امکان با سبک زندگی مردم اسپانیا و همین طور تفریحات گردشگران در این کشور آشنا شویم.

فرهنگ عنی اسپانیا استقبال ویژه ای از علاقه مندان به هنر و موسیقی خواهد داشت. موسیقی فلامنکو بخشی جدایی ناپذیر در سفر به اسپانیا است. هنری که در سال های مختلف تحت تاثیر اقوام مختلف ساکن این سرزمین به ویژه کولی ها قرار گرفته.

در نهایت اگر عاشق فوتبال هستید یک سوال ساده از شما داریم: رئال یا بارسا؟ با اینکه فعلا ورزشگاه نیوکمپ در حال ساخت هست، ولی در این روح فوتبال در کوچه پس کوچه های این شهر به سادگی جاری است.

در نهایت خیال شما علاقه مندان سفر به اسپانیا را راحت کنیم که برای این سفر، یک کشور با فرهنگی غنی منتظر استقبال و پذیرایی از شما هست. پس اگر قصد همسفر شدن با ما را دارید کمی وقت بگذارید و اطلاعات تور اسپانیا را در بخش های بعدی بخوانید. مشتاقانه منتظر شنیدن سوالات شما درباره سفر اسپانیا به مقصد بارسلونا و مادرید و همسفر شدن با شما هستیم. درضمن یادآوری میکنم که اسپانیا جزو حوزه شینگن است و توضیحاتی درباره مدارک ویزای شینگن برای این سفر ضروری است.

جزئیات برنامه

برنامه تفصیلی تور

کلیات برنامه زمانی تور اسپانیا

زمان سفر: 6 روز و 5 شب

اقامت در مادرید: 2 شب

اقامت در بارسلونا: 3 شب

روز اول تور اسپانیا

پرواز از فرودگاه تهران به سمت استانبول. توقف چند ساعته در فرودگاه استانبول. پرواز به سمت بارسلونا. انجام امور گمرکزی. حرکت به سمت هتل بارسلونا و چک این در هتل. استراحت مختصر. گشت شهری در کوچه و پس کوچه های بارسلونا.

روز دوم

روز دوم سفر ما به اسپانیا با  بازدید از منحصر به فردترین جاذبه های معماری بارسلونا شروع خواهد شد. آنتونیو گائودی معمار شهیر اسپانیایی یادگارهای زیبا و به یاد ماندنی در این شهر برای ما به جا گذاشته است. با این حال تا قبل از رسیدن به این آثار، کمی راه خود را دور میکنیم و به سمت پارک گوئل خواهیم رفت. اینجا هم ترکیبی از شور و هیجان زندگی، هم معماری مدرن اسپانیا و هم مناظر بی نظیری را به شهر خواهیم داشت. 

در ادامه روز دوم تور اسپانیا به سمت بلوار گراسیا می رویم. تا جایی که زمان و انرژی داریم در این خیابان قدم می زنیم. هر چند قدم هم مقابل یک ساختمان توقف میکنیم تا داستان هایی ناشنیده از آن را باهم مرور کنیم.

روز سوم

این روز از سفر به اسپانیا به سواحل دریای مدیترانه اختصاص دارد. در آرام ترین روز تور اسپانیا فرصت زیادی داریم تا در ساحل بارسلونا قدم بزنیم و تجربه زیستی متفاوتی را کسب بکنیم. البته ما به طور عمد این کار را کمی برای شما سخت کردیم. چرا که قرار است از مقابل هتل تا ساحل را قدم زنان طی کنیم. در این مسیر از قدیمی ترین بافت تاریخی بارسلونا و کوچه هایی که یادگار قرون وسطی است عبور می کنیم. به این قصد که حال و هوای قرن های گذشته این شهر را به سفر خود اضافه کنیم.

اگر مایل باشید می توانیم در این روز با اجاره دوچرخه بخش های بیشتری را از ساحل مدیترانه در شهر بارسلونا را طی کنیم.

روز چهارم

امروز آخرین روز اقامت ما در بارسلونا خواهد بود. البته که قرار است نمادین ترین ساختمان بارسلونا، اسپانیا و حتی شبه جزیره ایبریا را باهم از نزدیک ببینیم. اینجا جایی نیست جز کلیسای جامع بارسلونا یا همان ساگرادا فامیلیا . طول کشیدن اتمام پروژه های عمرانی اتفاقی منحصر به ایران نیست. اینجا هم در قلب ایبریا بیش از یک قرن است که مردم اسپانیا منتظر تکمیل ساخت این کلیسای زیبا هستند. انتظاری که شاید به این زودی ها سر نرسد. با این حال بازدید از این کلیسای نیمه کاره هنوز هم یکی از اصلی ترین جاذبه های گردشگری بارسلونا است.

روز پنجم

امروز قرار است با بارسلونای زیبا خداحافظی کنیم. اگر کمی سحرخیز باشید فرصت دارید این لحظه را در کنار ساحل مدیترانه رقم بزنید. وگرنه بعد از صرف صبحانه مستقیم به ایستگاه قطار بارسلونا می رویم و روی سکوهای ایستگاه با این شهر دوست داشتنی وداع میکنیم. قطار ما خیلی زود از ساحل مدیترانه فاصله می گیرد و به قبل ایبریا یعنی مادرید میرسد. پس از رسیدن به ایستگاه راه آهن مادرید مستقیم به سمت هتل می رویم. چک این می کنیم و بدون معطلی به سمت کشف مادرید روانه شهر می شویم.

روز ششم

امروز بعد از صرف صبحانه در هتل یک گشت شهری پیاده در قلب بافت تاریخی مادرید داریم. در این زمان فرصت زیادی داریم تا داستان های فراوانی از تاریخ، معماری و مشاهیری که زمانی در این شهر زندگی کردند را مرور کنیم. بعد از پایان گشت شهری چند موزه مختلف را در مسیر خود داریم. مطمئنا که هیچ کدام از موزه ها تا قبل از سفر انتخاب نشده اند. بلکه منتظر هستیم با شنیدن سلیقه شما همسفران، موزه ای مناسب را انتخاب کنیم.

روز هفتم

امروز چند گزینه مختلف را پیش رو داریم. اگر مایل باشید به صورت اختیاری می توانیم سفری داشته باشیم به شهر قدیمی سگویا. یادگاری از دوران روم باستان در قلب اسپانیای امروزی. این شهر با قنات معروفش در ذهن همه گردشگران شکل گرفته است. البته برخلاف قنات هایی ایرانی نه تنها زیر زمین قرار نگرفته، بلکه در ارتفاع 30 متری و با بیش از 160 طاق این شاهکار معماری ساخته شده است. بعد از صرف نهار، سفر کوتاه دیگری در زمان خواهیم داشت. دهکده قرون وسطایی پدرازا در همین اطراف است. روستایی دنج با بافت دست نخورده از دوران تاریکی و ظلمات قرون وسطی.

بعد از بازگشت به مادرید فرصتی داریم تا گشتی در شهر بزنیم و به خرید سوغات اسپانیا  برای دوستان و خانواده مشغول شویم.

روز هشتم

این روز پایانی ما در تور اسپانیا است. به شدت توصیه میکنیم این دقایق پایانی سفر را به هیچ عنوان از دست ندهید. پس یک گشت پیاده روی صبحگاهی در مادرید خواهیم داشت. دوباره به هتل برمیگردیم و بعد از صرف صبحانه به سمت فرودگاه مادرید حرکت میکنیم. پرواز ما از مادرید به استانبول خواهد بود. بعد از کمی توقف سوار آخرین هواپیما به سمت ایران خواهیم رفت و کوله باری از خاطرات خوب و دوستی های جدید را به ایران خواهیم آورد.

جاذبه های برنامه

این بخش از توضیحات ما درباره سفر اسپانیا را به حساب خودستایی و غرور نگذارید. ولی معتقدیم اصلی ترین جاذبه این تور، راهنمایان توری هستند که در سفر با شما همراه هستند. ما مدت های زیادی است که درباره سفر به اسپانیا و چالش های برگزاری این تور جستجو می کنیم. اطلاعات و روایت های مختلفی درباره این سرزمین را از لابلای کتاب های مختلف جمع آوری کردیم و قصد داریم تجربه های متفاوتی را برای شما رقم بزنیم. پس با خیال راحت در این سفر با ما همراه شوید.

همین طور دیگر مزیت های این سفر، هتل های انتخاب شده هستند. ما در قطار سیبری سخت گیری زیادی در انتخاب هتل داریم. معتقدیم تعداد ستاره های هتل به تنهایی فاکتور کافی برای انتخاب بهترین هتل های اسپانیا نیستند. هتل های ما در این سفر همگی در بهترین نقطه از مرکز شهر قرار دارند. کافی است تا از هتل خارج شوید و با پای پیاده به جذاب ترین مناطق مرکزی شهر دسترسی پیدا کنید. برخلاف اکثر تورهای رایچ که هتل های 5 و 4 ستاره ولی با فاصله زیاد از مرکز شهر را انتخاب می کنند و شما بخش عمده ای از هزینه و زمان خود را صرف جابجایی بین هتل و جاذبه های گردشگری مقصد می کنید.

خدمات تور

اصلی ترین خدمات تور اسپانیا در سفر با قطار سیبری به این شرح هست:

  • قرارداد رسمی و دریافت دعوتنامه از طرف آژانس مسافرتی در اسپانیا
  • راهنمای تخصصی همراه در سفر
  • اخذ ویزای شینگن و خدمات مشاوره دریافت ویزا
  • اقامت در هتل مادرید و بارسلونا
  • حمل و نقل بین شهری مادرید – بارسلونا با قطار
  • ترنسفر فرودگاهی
  • پرواز ترکیش تهران – مادرید و بارسلونا – تهران
  • بیمه مسافرتی
  • گشت های شهری

جزئیات هزینه‌ها

هزینه تور اسپانیا 1395یورو خواهد بود. این مبلغ موارد زیر را پوشش می دهد:

  • راهنمای تخصصی فارسی زبان
  • هزینه ورودی سفارت
  • اقامت 5 وعده در هتل های مادرید و بارسلونا با صبحانه
  • قطار بین شهری مادرید – بارسلونا
  • دریافت وقت سفارت و تکمیل کلیه مدارک ویزای شینگن
  • بیمه مسافرتی
  • گشت های شهری مادرید و بارسلونا
  • ورودیه ها: ورزشگاه سانتیاگو برنابئو و صومعه Poblet

هزینه های زیر بر عهده همسفران محترم است:

  • پرواز رفت و برگشت تهران (حدود 39میلیون تومان)
  • عوارض خروج (بین 400 تا 800 هزار تومان)
  • وعده های غذایی (بین 10 تا 20 یورو هر وعده)
  • ورودی موزه ها و سایت های تاریخی (بین 5 تا 15 یورو هر ورودی)
  • ترجمه مدارک

ملزومات سفر

تور اسپانیا یک سفر نسبتا ساده و راحت به حساب می آید. شاید تنها نکته ای که در این سفر باید در نظر بگیرید، میزان پیاده روی بیشتر در بافت های تاریخی شهرها برای کشف آنها هست. پس خیال شما را راحت کنیم، به غیر از کفش و لباس مناسب برای پیاده روی شهری، لوازم و تجهیزات خاصی برای این سفر نیاز ندارید.

علیرغم نکته ای کا بالاتر اشاره شد، برای اینکه خیال شما را راحت کنیم، لوازم مورد نیاز تور اسپانیا را برای شما لیست می کنیم:

  • اصل گذرنامه
  • کارت ملی
  • لوازم بهداشتی شخصی
  • کوله سبک شهری
  • لباس مناسب برای گشت شهری
  • کفش مناسب برای پیاده روی
  • عینک آفتابی
  • کرم ضد آفتاب

سوالات متداول

تور اسپانیا ی قطار سیبری در نیمه اول خرداد 1403 برگزار می شود.
تور اسپانیا به مدت 5 شب و 6 روز طول می کشید.
تور اسپانیا با پرواز ترکیش ایرلاین انجام می شود. در این گزینه زمان کمتری را در مقایسه با پروازهای عربی در آسمان خواهید بود.
شهرهای بارسلونا و مادرید در برنامه سفر تور اسپانیا قرار گرفته اند.
بله. برای اطمینان از داشتن شرایط دریافت ویزای شینگن با ما تماس بگیرید.