تقویم برنامه
ظرفیت باقی مانده:
۹ نفر
جزئیات تور
سختی برنامه: 3 از 10
برگذار کننده تور: منصور عبدلی
کشور مقصد: ژاپن
شهرهای مقصد: توکیو, کیوتو, اوزاکا
نوع سفر: هوایی ✈️
مسیرهای فرعی سفر: قطار 🚅
تعداد شب: 7 شب
تعداد روز: 8روز
تصاویر تور
نوشته‌های مرتبط با این تور
تور ژاپن پاییز 1403

تور ژاپن – سفر به سرزمین آفتاب برای اولین بار

هزینه تور: از 1300 دلار بعلاوه پرواز
زمان تور: آبان 1403

توضیح کلی برنامه

تور ژاپن و به طور ویژه این سفر برای کسانی طراحی شده که برای اولین بار قصد سفر به ژاپن دارن. درواقع این سرزمین به قدری بزرگ و پررمز و راز هست که در یک یا دو سفر امکان تجربه کامل اون وجود نداره. به همین خاطر در این تور ژاپن ، مهم ترین و اصلی ترین جاذبه های گردشگری ژاپن رو توی برنامه گنجوندیم.

بازدید از ژاپن برای اولین، دومین یا حتی سومین بار میتونه اتفاقی ترسناک باشه. گشت و گذار تو توکیو در زمانی محدود و انتخاب مقاصد مشخص از بین تعداد بیشماری معابد غول پیکر، پارک های زیبا، خیابان های خرید بزرگ و رستوران های جدید اصلا کار آسونی نیست. پس من تصمیم گرفتم به طور سخت گیرانه ای، فقط شهرهای توکیو، کیوتو و کیوتو رو تو برنامه اولین سفر به ژاپن قرار بدم. به طور میانگین کمی بیشتر از دو روز رو تو هر شهر سپری میکنیم. این هم یعنی انتخابی بسیار سخت از بین بیشمار نقاط دیدنی هر شهر.

تور ژاپن نه روزه

همه این مقدمه چینی ها برای این بود که بدونید تو سفر ژاپن به شدت محدودیت زمانی داریم و باید بسیار سبک و چابک عمل کنیم تا بیشترین جاذبه های گردشگی ژاپن رو در این مدت کوتاه بازدید کنیم. اقامت های ما در تور ژاپن همگی در بهترین فاصله به مراکز شهر قرار گرفته. با اینکه تجربه استفاده از حمل و نقل عمومی ژاپن، بخش مهمی از سفر ژاپن هست، ولی دوست ندارم وقت با ارزش خودمون رو هر روز در مسیر مرکز شهر تا هتل شیک حومه شهر تلف کنیم. پس منتظر هتل هایی تمیز و اقتصادی در بهترین نقطه مرکز شهر باشید. جایی که کافیه از هتل بیرون بیاید و حتی به صورت پیاده خودتون رو به مراکز گردشگری برسونید.

لباس سنتی زنان ژاپن
لباس سنتی زنان ژاپن

تور ژاپن و دو اجرای متفاوت

برعکس فصل شکوفه های گیلاس که شاید فقط کمتر از یک هفته برای بازدید از ژاپن فرصت داشته باشید، پاییز ژاپن زمان بسیار بیشتری رو برای تماشای خزان رنگارنگ در اختیار شما قرار میده. پس ما با خیال راحت دو اجرای متفاوت برای سفر به ژاپن در پاییز برنامه ریزی کردیم:

تور ارزان و اقتصادی ژاپن

تور ارزان ژاپن رو به همچین افراد خاصی پیشنهاد میکنم:

  • عاشق قدم زدن تو کوچه پس کوچه های شهرهای ژاپن هستن.
  • لوازم سفر ژاپن رو توی یه کوله نه چندان بزرگ جمع میکنن.
  • تا می تونن سبک تر سفر میکنن.
  • از اتفاق های جدید و پیش بینی نشده تو سفر استقبال می کنن.
  • با حمل و نقل عمومی داخل شهر تردد میکنن.
  • و از همه مهم تر دوست ندارن هزینه های اضافی بابت خدمات لوکس بپردازن.
معماری سنتی ژاپن
معماری سنتی ژاپن

فکر کنم کار برای ثبت نام تور ارزان ژاپن خیلی راحت شد. اگه همه این ویژگی ها رو داشته باشید، یا حداقل با هیچ کدومشون مشکل اساسی ندارید، می تونیم پاییز امسال یه سفر پرهیجان برای کشف ژاپن داشته باشیم. نگران نباشید. اگه با این سبک از سفر میونه خوبی ندارید، جرای دوم تور ژاپن، یک سفر استاندارد با اقامت در هتل 4 ستاره، میتونه گزینه خوبی براتون باشه:

تور استاندارد ژاپن

مجددا به شما یاداوری میکنم که ما تو استفاده از واژه ها بسیار حساس هستیم. شاید خیلی ها برای این برنامه سفر اصطلاح تور لوکس ژاپن رو به کار می برن. ولی تور لوکس از نظر ما تعریف بسیار متفاوتی داره. به همین خاطر تور استاندارد ژاپن اصطلاح مناسب تری هست. در این تور شما:

  • در هتل 4 ستاره در بهترین نقاط شهر اقامت دارید.
  • چند گشت شهری مشخص در برنامه سفرتون دارید.

در بخش های بعدی توضیحات مفصلی درباره دو اجرای متفاوت از  سفر به ژاپن میدم. پس اگه قصد همسفر شدن دارید بسیار خوشحال میشم تا انتهای این مقاله و امیدوارم تا زمان رسیدن به ژاپن با من همراه باشید.

ملاقات با مردم ژاپن
ملاقات با مردم ژاپن

جزئیات برنامه

برنامه تفصیلی تور

همون طور که گفتم، پاییز امسال دو تور متفاوت به مقصد ژاپن داریم. اولی تور ارزان ژاپن و دومی تور استاندارد ژاپن. برنامه زمانی و نحوه اجرای تورها به این صورت هست:

برنامه زمانی تور ژاپن 1403
در این جدول اطلاعات تور ژاپن و تور اقتصادی ژاپن مشخص شده است

علیرغم زمان اجرای متفاوت، هر دو سفر برنامه کاملا یکسانی داره. کلیات برنامه زمانی هر دو سفر ژاپن رو میتونید تو جدول زیر ببینید:

برنامه روزانه تور ژاپن
برنامه روزانه تور ژاپن

روز اول تور ژاپن – پرواز به سمت شرق

روز اول سفر ژاپن از فرودگاه امام شروع میشه. پرواز ما یک توقف کوتاه در فرودگاه استانبول داره. بعد از چند ساعت سوار پرواز بعدی مستقیم به سمت توکیو ژاپن میشیم.

روز دوم تور ژاپن – ورود به توکیو

پرواز ما در  فرودگاه ناریتا فرود میاد. بعد از کنترل گذرنامه و ویزا و تحویل گرفتن چمدان ها از فرودگاه خارج میشیم و برنامه اصلی سفر رو پیس میگیریم.

اولین روز سفر ژاپن رو با بازدید از منطقه اودایبا شروع میکنیم. یکی از جذاب ترین و پرجنب و جوش ترین مراکز تفریح و سرگرمی توکیو. اودایبا رو اکثر ما با برج توکیو، یک برج مخابراتی که شبیه به برج ایفل و البته کمی بزرگتر ساخته شده میشناسیم. بهترین محل برای بالارفتن و لذت بردن از منظره بی نظیر شهر توکیو.

برج توکیو
برج توکیو

بعد از تماشای یکی از شلوغ ترین قسمت های توکیو، شاید نیاز به کمی آرامش داشته باشیم. پارک هاماریکیو با درختان 300 ساله و استخرهای ماهی بهترین انتخاب ما خواهد بود.

پارک هاماریکیو توکیو
پارک هاماریکیو توکیو

درضمن از اونجایی که اکثر کسانی که با من همسفر میشن به تاریخ و فرهنگ جامعه میزبان علاقه مند هستن، سری به موزه ادو توکیو میزنیم. این موزه اطلاعات جالبی برای کودکان و بزرگسالان به ویژه از قرن هفدهم تا نوزدهم ژاپن ارائه میکنه.

روز سوم – بازدید از کاماکورا در حومه توکیو

امروز مسیر یک ساعته با قطار از توکیو به کاماکورا رو طی میکنیم. اصلی ترین جاذبه گردشگری کاماکورا مجسمه بودای غول پیکر هست. دومین بودای بزرگ ژاپن با بیش از 13 متر ارتفاع. این مجسمه در ابتدا داخل یک معبد قرن سیزدهمی قرار گرفته بود. ولی به دلیل تخریب چندباره معبد در اثر بلایای طبیعی، تصمیم گرفتن مجسمه رو بیرون معبد قرار بدن.

بودای معبد کوتوکوئین
بودای معبد کوتوکوئین

معبد Zeniarai Benten یک مکان جادویی به حساب میاد. مردم ژاپن برای شستن پول خودشون و البته کسب تجربه ای معنوی به این معبد میان. چرا که اعقتاد دارن هرچیزی داخل معبد شسته بشه دوبرابر میشه.

شستن پول یک سنت ژاپنی
شستن پول یک سنت ژاپنی

با اینکه تور ژاپن ما در فصل پاییز برگزار میشه، ولی سواحل کاماکورا از مناطقی هست که در تمام فصول سال جذابیت های خودش رو داره و نباید به هیچ عنوان بازدید از اون رو از دست داد.

روز چهارم – چهارراه شیبویا ، یاناکا و ئونو

چهارراه شیبویا حداقل شناخته ترین جاذبه گردشگری ژاپن در دنیای مجازی به حساب میاد. علیرغم جمعیت بالای مردمی که هر روز از این تقاطع عبور می کنن، توریست های زیادی هم معتقدن سفر به ژاپن بدون عبور از چهارراه شیبویا کامل نیست. با اینکه این سبک از سفر به تشدید ترافیک توکیو اضافه میکنه، ولی این نکته دلیل قانع کننده ای نیست که شلوغ ترین چهارراه دنیا رو از برنامه سفر ژاپن حذف کنیم.

چهارراه شیبایو
چهارراه شیبایو

تنها با 40 دقیقه فاصله از چهارراه شیبویا به محله یاناکا میرسیم. منطقه ای با خیابان های باریک و خانه های سنتی با سقف های کاشی کاری شده که هر کسی رو جذب خودش میکنه. یاناکا جایی نیست که در برنامه همه تورهای ژاپن قرار بگیره. پس با خیال راحت تو این کوچه های پر از داستان و تاریخ قدم میزنیم.

محله یاناکا توکیو
محله یاناکا توکیو

در فاصله چند قدمی منطقه یاناکا، منطقه زیبا و بی پایان Ueno شامل پارک و باغ وحش Ueno، دانشگاه هنر توکیو، موزه ملی طبیعت و علم، موزه ملی هنر غربی، موزه هنر متروپولیتن توکیو قرار گرفته. امروز فرصت کافی داریم که از تعداد زیادی از این فضاها دیدن کنیم.

موزه ملی ژاپن
موزه ملی ژاپن

روز پنجم – سفر به کیوتو – معبد آراشیاما، ایواتایاما و تنروی جی

جنگل بامبو آراشیاما – اینجا فقط 10 دقیقه پیاده تا ایستگاه قطار فاصله داره. به همین سادگی میتونیم خودمون رو به قلب سرزمین عجایب ژاپن برسونیم. فراموش نکنید که تصاویر زیبا و آرامش بخش جنگل بامبو آراشیاما فقط در اینترنت پیدا میشه. موقعی که اکثر توریست ها به این سایت گردشگری میرن، با سیل جمعیت روبرو میشن. تنها راه مقابله با این جمعیت این هست که سحرخیز باشید و قبل از بقیه توریست های تنبل خودتون رو برسونید. پاداش این سحرخیزی هم چنان تجربه باارزشی هست که مطمئن باشید ارزشش رو داره. بعد از پیاده روی صبحگاهی در جنگل بامبو کیوتو، بازدیدی از معبد بودایی تنروی جی در همان نزدیکی داریم.

جنگل بامبو آراشیاما
جنگل بامبو آراشیاما

پارک میمون ایواتا یاما – این پارک رو هم به علاقه مندان طبیعت ژاپن و هم کسانی که سفر خانوادگی به ژاپن دارن توصیه می کنم. اینجا با خیال راحت میتونید زندگی میمون های ژاپنی رو از نزدیک ببینید.

پارک میمون ایواتا یاما
پارک میمون ایواتا یاما

روز ششم – ادامه بازدید از کیوتو -نانزن جی، فوشیمی ایناری و کینکاکوجی (غرفه طلایی)

امروز به سمت محله گیون در کیوتو میریم. قدیمی ترین و تاریخی ترین منطقه کیوتو که در اون خبری از هیاهوی ژاپن مدرن نیست. اولین مقصد ما معبد نازن جی هست. این معبد ذن دقیقاً تعریف یک معبد کامل ژاپنی به حساب میاد. Nanzen-ji با باغ‌های ذن، درهای ورودی غول‌پیکر و برخی معابد کوچک‌تر، مجموعه ای کامل برای عاشفان فرهنگ ژاپنی هست.

منظره پاییزی معبد نانزن جی
منظره پاییزی معبد نانزن جی در شهر کیوتو که در روز پنجم تور ژاپن از آن بازدید میکنیم.

فوشیمی ایناری-تایشا – هزاران دروازه توری از پر عکس‌ها در این منطقه و یکی از بهترین مکان‌های کیوتو هستند. مردم ژاپن برای ادای احترام و یا دعا برای خوشبختی و موفقیت به این سایت می آیند. قبلا به طور مفصل درباره معبد فوشیمی ایناری صحبت کردیم.

معبد فوشیمی ایناری کیوتو
معبد فوشیمی ایناری کیوتو

معبد کینکاکوجی – اینجا یک معبد منحصر به فرد ذن با سقفی از ورق های طلا هست. طبقه همکف این معبد محل اقامت تعداد زیادی مجسمه های بودایی تاریخی هست. جایی که گردشگرها اجازه ورود به اون رو ندارن. با این حال پنجره هایی که اکثر اوقات باز هستن منظره جذابی به داخل معبد برای ما فراهم می کنن.

معبد طلایی کینکاکوجی
معبد طلایی کینکاکوجی

روز هفتم: اوزاکا

به لطف قطار تندروی ژاپنی، با فاصله زمانی یک ساعت از کیوتو به اوزاکا میرسیم. شهری که زمان چند ماه بعد از سفر ما، آماده برگزاری اکسپو 2025 ژاپن خواهد بود. البته که ماه چند ماه بعد دوباره به ژاپن سفر میکنیم. این بار با تور اکسپو ژاپن و به بهانی بازدید از این رویداد بزرگ.

خلیج اوزاکا – اینجا بهترین محل برای شروع گشت شهری اوزاکا هست. مناظری زیبایی از شهر اوزاکا در این منطقه منتظر ما هست.

خلیج اوزاکا
خلیج اوزاکا

آکواریوم اوزاکا – اینجا شاید بهترین جاذبه سفر برای علاقه مندان به دنیای زیر آب باشه.

آکواریوم اوزاکا
آکواریوم اوزاکا

روز هشتم: اوزاکا

امروز گشتی در منطقه مینامی اوزاکا داریم.

منطقه مینامی اوزاکا
منطقه مینامی اوزاکا

مقصد بعدی ما در اوزاکا برج تجاری آبنو هوراکاس هست. به بالای این برج با نمای شیشه ای میریم و از مرتفع ترین مکان ممکن از لندسکیپ اوزاکا لذت میبریم.

چشم انداز اوزاکا
چشم انداز اوزاکا

روز نهم و آخر تور ژاپن

در آخرین روز تور ژاپن کمی وقت آزاد داریم تا گشتی در شهر داشته باشیم. امروز چند بر بعد با جمع کردن کوله و چمدان به سمت فرودگاه حرکت میکنیم و با کوله باری از خاطرات و تجربیات جذاب به خانه برمیگردیم.

جاذبه های برنامه

  • منطقه اودایبا توکیو
  • برج مخابراتی
  • پارک هاماریکیو
  • موزه ادو توکیو
  • کاماکورا
  • مجسمه بودای غول پیکر
  • معبد Zeniarai Benten
  • چهارراه شیبویا
  • محله یاناکا
  • پارک میمون ایواتا یاما
  • معبد ذن نازن جی
  • فوشیمی ایناری-تایشا
  • معبد کینکاکوجی
  • Ueno
  • موزه ملی ژاپن
  • جنگل بامبو آراشیاما
  • باغ ایسوین
  • معبد تودای جی
  • معبد هوریوجی

خدمات تور

خدمات اصلی تور ژاپن شامل موارد زیر است:

  • راهنمای فارسی زبان در ژاپن
  • راهنمای ژاپنی
  • اقامت در بهترین هتل های 4 ستاره مرکز شهر با صبحانه (اجرای اول هاستل مرکز شهر بدون صبحانه)
  • گشت های شهری طبق برنامه
  • حمل و نقل بین شهری با قطار تندرو
  • ویزای ژاپن

جزئیات هزینه‌ها

هزینه تور ژاپن 2500 دلار بعلاوه هزینه پرواز هست. این مبلغ هزینه های زیر رو پوشش میده:

  • راهنمای فارسی زبان (منصور عبدلی)
  • راهنمای ژاپنی (دوست خوب ما، گوشی)
  • کلیه اقامت ها به همراه صبحانه
  • حمل و نقل بین شهری
  • ویزای ژاپن

هزینه هایی که باید شما بپردازید:

  • عوارض خروج
  • وعده های غذایی
  • ورودی ها و گشت های اختیاری
  • هزینه ترجمه مدارک برای سفارت ژاپن

چطور به ژاپن ارزان سفر کنیم؟

این بخش برای کسانی که اجرای اول، یعنی سفر ارزان ژاپن رو ثبت نام کردن مناسب هست. اصلی ترین کار برای داشتن سفر ارزان به ژاپن از نظر من شامل این موارد هست:

  • اقامت در هاستل و کاهش هزینه اقامت در ژاپن
  • انتخاب هاستل در مرکز شهر و حذف هزینه های سرسام آور حمل و نقل عمومی
  • تجربه غذای خیابانی شهرهای مختلف ژاپن به جای رستوران های لوکس و بین المللی
  • استفاده از حمل و نقل عمومی در گشت های شهری
سفر ارزان ژاپن با اقامت در هاستل
سفر ارزان ژاپن با اقامت در هاستل

 

ملزومات سفر

ملزومات اصلی سفر ژاپن به شرح زیر است:

مدارک هویتی:

  • اصل گذرنامه
  • اصل کارت ملی
  • عکس پرسنلی
  • بیمه مسافرتی
  • ملزومات سفر
  • کوله مناسب
  • کفش مناسب برای پیاده روی
  • لباس مناسب برای گشت شهری
  • کرم ضد آفتاب
  • عینک آفتابی
  • پاوربانک
  • لوازم بهداشتی شخصی
  • کوله یک روزه شهری
  • لباس مناسب برای شرایط بارانی و سرد

سوالات متداول

بنا به دلایل مختلفی معتقدیم پاییز بهترین زمان سفر به ژاپن است.
شهرهای توکیو، کیوتو و اوزاکا در برنامه سفر ژاپن ما قرار دارند.
در مقایسه با ایران بله کشور گرانی است. ولی روش هایی برای انجام سفر ارزان ژاپن هم وجود دارد.
هزینه پرواز تهران به توکیو در زمان های مختلف متفاوت است. ولی حدود 70 میلیون تومان رقم میانگین است.
بله. برای کسی که از خاورمیانه سفر می کند اکثر مناطق دنیا امن است! :P

ثبت نام اولیه در این تور

ثبت نام در تورهای گردشگری قطار سیبری در چند مرحله ساده انجام میشه.
  1. بعد از بررسی و مطالعه کامل توضیحات تور در این صفحه، درصورتی که نیاز به مشاوره داشتید یا تصمیم به شرکت در تور گرفتید؛ فرم ثبت نام اولیه تور رو که همین پایینه پر میکنید یا با شماره تلفن‌های ما تماس میگیرید.
  2. سپس، همکارای ما در اسرع وقت باهاتون تماس میگیرن برای دادن مشاوره یا توضیحات اضافه. در صورتی که تصمیم به شرکت در تور رو گرفتید، همکارای ما لینکی رو براتون ارسال میکنن که برای نهایی ثبت نام در تور هست.
  3. وارد لینک میشید و اطلاعات کاملتونو به صورت دقیق وارد میکنید و مدارک خواسته شده رو هم آپلود میکنید.
  4. قرارداد رو با هماهنگی خودتون براتون ارسال میکنیم و با گرفتن اصل مدارکی که لازمه (مثل پاسپورت و…) اقدام به انجام مراحل بعدی درخواست ویزا و…) میکنیم.
  5. در تمام این مدت شمارو در جریان اتفاقات قرار میدیم و باهاتون هماهنگ هستیم.
به دلیل جا به جایی دفتر، شماره تلفن‌های قبلی در دسترس نیستند. لطفا برای دریافت اطلاعات بیشتر یا ثبتنام در تورها، از فرم زیر استفاده کنید یا با شماره تلفن 09125616731 آقای عبدلی تماس بگیرید.