متروی فرودگاه ونوکوو مسکو

فرودگاه ونوکووا به متروی مسکو وصل شد

فرودگاه ونوکووا محل ورود اکثر‌ مسافران ایرانی به روسیه هست. پرواز تهران مسکو هواپیمایی ماهان سه روز در هفته در این فرودگاه به زمین مینشیند. اگر تابحال به مسکو سفر کرده باشید میدانید که مسکو یکی از قوی ترین شبکه های حمل و نقل عمومی دنیا را دارد. با این حال تا قبل از این برای رفتن از فرودگاه ونوکووا به مرکز شهر مسکو امکان استفاده از مترو وجود نداشت. این نکته برای شهر مسکو عجیب و برای کسانی که قصد سفر ارزان به روسیه داشتند کمی سخت بود. خوشبختانه چند روز پیش خط زرد متروی مسکو توسعه پیدا کرد و آخرین ایستگاه آن دقیقا در مقابل فرودگاه ونوکوو افتتاح شد.

فرودگاه ونوکووا کجاست؟

فرودگاه ونوکووا یکی از اصلی ترین فرودگاه های بین المللی روسیه است که تا قبل از شروع جنگ ترافیک پروازی بسیار بالایی داشت. با این حال این فرودگاه که در جنوب غربی مسکو قرار گرفته هنوز مورد استفاده توریست های ورودی روسیه قرار میگیرد.

افتتاح متروی فرودگاه مسکو

ایستگاه جدید در خط زرد متروی مسکو به نام سولنتسوسکایا Solntsevkaya در آخرین روزهای تابستان ۱۴۰۲ افتتاح شد. این ایستگاه که به ایستگاه متروی ونوکووا هم معروف است با یک زیرگذر مستقیم به فرودگاه متصل شده است. پس در سفر زمستانی به روسیه نیازی به بیرون آمدن از محوطه گرم فرودگاه مسکو و قدم زدن در فضای باز و سرد محوطه آن را ندارید. با افتتاح این ایستگاه شما میتوانید با مبلغ ۵۰ روبل (معادل ۶۰ سنت) و در کمتر از ۴۰ دقیقه خود را از فرودگاه به مرکز شهر برسانید. البته در جریان باشید خط قطار اکسپرس فرودگاه مسکو کماکان پابرجا هست. پس اگر دنبال حمل و نقل ارزان بودید متروی خط زرد و گزینه ای راحت تر و البته گران تر بودید قطار اکسپرس را انتخاب کنید.

قطار اکسپرس فرودگاه های مسکو
قطار اکسپرس فرودگاه های مسکو

چطور به برنامه زمانی متروی مسکو دسترسی پیدا کنیم؟

متاسفانه به دلیل تحریم روسیه، نقشه گوگل برنامه زمانی متروی مسکو را نمایش نمی دهد. با این حال اپلیکیشن یا نسخه تحت وب یاندکس نقشه آنلاین بسیار قوی و به روزی را در اختیار شما قرار می دهد.

ورودی متروی فرودگاه ونوکوو مسکو
ورودی متروی فرودگاه ونوکووا مسکو

تورها و مطالب مرتبط

سوالات متداول

از بین مترو، اتوبوس، قطار، تاکسی اینترنتی و تاکسی فرودگاه می توانید یک گزینه را انتخاب کنید
متروی فرودگاه ونوکووا ارزان ترین گزینه برای رسیدن به مرکز شهر مسکو است.
قیمت بلیط متروی فرودگاه ونوکووا 50 روبل و معادل 60 سنت است.
متروی مسکو از ساعت 5 صبح تا 1 صبح روز بعد و در 365 روز سال کار می کند.
در همه ایستگاه ها می توانید انواع بلیط های مترو را تهیه کنید. ما گرفتن کارت ترویکا را به شما توصیه می کنیم.
منصور عبدلی
منصور عبدلی
شهرساز، جهانگرد و پژوهشگر شهری هستم. شهرهای زیادی در دنیا هستند که بسیار مشتاق به دیدن و روایت کردن داستان هاشون هستم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *