رینگ طلایی ایسلند کجاست

رینگ طلایی ایسلند کجاست؟ در سفر به ایسلند دچار اشتباه نشیم!

رینگ طلایی ایسلند شاید جذاب ترین و شناخته شده ترین جاذبه گردشگری ایسلند باشه. احتمال خیلی زیاد شما هم که مشغول مطالعه این مقاله هستید یا قصد سفر شخصی به ایسلند دارید، یا همسفر ما در تور ایسلند هستید. پس به شما هشدار میدیم که این مقاله رو با دقت بخونید تا از یک اشتباه رایج و بزرگ در برنامه ریزی سفر به ایسلند جلوگیری کنید.

رینگ طلایی ایسلند کجاست؟

رینگ طلایی ایسلند مجموعه ای از اصلی ترین جاذبه های گردشگری ایسلند در شرق پایتخت هست که با مسیر تقریبا 300 کیلومتری به هم متصل شدن. این فاصله رو میشه در کمتر از 3 ساعت رانندگی کرد. اگر زمان کافی هم برای بازدید از تک تک جاذبه ها اختصاص بدید حدود 10 ساعت نیاز دارید. این یعنی یک سفر یک روزه عالی به حومه ریکیاویک بدون چک اوت کردن از هتل و اقامت در شهری دیگر.

جاذبه های گردشگری این مسیر

اصلی ترین جاذبه هایی که در رینگ طلایی ایسلند میبینید شامل این موارد هستند: پارک ملی Thingvellir، منطقه زمین گرمایی Geysir و آبشار Gullfoss.

پارک ملی Thingvellir

 پارک ملی تینگولیر که در لیست میراث جهانی یونسکو ثبت شده، محل اولین پارلمان ایسلند هست. گرچه از این پارلمان چیزی جز یک تپه باستانی باقی نمونده. جذابیت واقعی پارک این است که در یک دره شکافی قرار گرفته که  صفحات تکتونیکی اوراسیا و آمریکای شمالی به هم می رسن. در واقع شما در این پارک در مرز بین دو قاره قرار گرفتید. منظره هایی چشمگیر از صخره های ناهموار، شکاف ها و فعالیت های آتشفشانی روبروی شما هست که حتی می تونید در یکی از شکاف ها غواصی کنید!

پارک ملی Thingvellir محل قدیمی ترین پارلمان ایسلند
پارک ملی Thingvellir محل قدیمی ترین پارلمان ایسلند
پارک ملی Thingvellir
پارک ملی Thingvellir

منطقه زمین گرمایی Geysir

ایستگاه دوم در این مسیر، منطقه زمین گرمایی Geysir، محل آبفشان معروف Strokkur هست که هر چند دقیقه یک بار فوران می کند. علاوه بر آبفشان در حال فوران، گلدان‌های گلی جوشان، فومارول‌ها (دریچه‌های بخار) و چشمه‌های آب گرم رنگارنگ غنی از مواد معدنی رو میبینید. فضایی کاملا سورئال که با بخارهای که از حفره های زمینی بیرون میاد به شدت شما رو تحت تاثیر قرار میده. 

منطقه زمین گرمایی Geysir
منطقه زمین گرمایی Geysir

آبشار Gullfoss 

آخرین ایستگاه این مسیر، آبشار زیبای Gullfoss هست، یک آبشار دو طبقه که تا قبل از نزدیک شدن به اون متوجه عظمتش نخواهید شد.

آبشار Gullfoss 
آبشار Gullfoss
 
آبشار Gullfoss 
آبشار Gullfoss

البته علاوه بر این جاذبه های گردشگری، میتونید در Kerid Crater که یک دریاچه روی دهانه آتشفشانی هست توقف کنید. یا به گلخانه Friðheimar برید و در جریان نحوه پروزش انواع گوجه فرنگی با استفاده از گرمایش زمین قرار بگیرید. همین طور تعداد زیادی آب گرم طبیعی در مسیر شما وجود داره که امکان گنجاندن در برنامه یک روزه رو دارن.

رستوران گلخانه ای ایسلند
رستوران گلخانه ای ایسلند
رستوران گلخانه ای در ایسلند
رستوران گلخانه ای در ایسلند

رینگ دور ایسلند کجاست؟

باید اعتراف کنم که اکثر ایرانی ها سفر به ایسلند رو با رینگ دور ایسلند به خاطر میارن. مسیری که کاملا با رینگ طلایی ایسلند متفاوت هست. این مسیر در کوتاه ترین حالت 1400 کیلومتر طول داره و با محاسبه مسیرهای فرعی شما باید حدود 2000 کیلومتر رو در این کشور طی کنید. علیرغم جذاب بودن، شرایط و برگزاری این سفر کاملا متفاوت هست. چند نکته اصلی سفر در رینگ دور ایسلند رو به شما یادآور میشیم:

  • مدت زمان برگزاری این سفر بین 7 تا 14 روز هست. گرچه ما توصیه می کنیم حداقل 10 روز برای این مسیر اختصاص بدید. با محاسبه سایر جاذبه های گردشگری ایسلند، شما نیاز دارید 2 هفته کامل در ایسلند باشید.
  • تقریبا تنها گزینه برای سفر در دور ایسلند، اجاره ماشین بدون راننده هست. چرا که تقریبا هیچ شرکت مسافرتی این تور رو به طور اختصاصی برگزار نمی کنه.
  • این مسیر جذاب فقط در فصل تابستان قابل اجرا هست. در سایر فصل ها احتمال بسته شدن جاده به دلیل بارش برف و شرایط نامسائد جوی زیاد هست. پس فقط روزهای گرم تابستان رو برای این سفر انتخاب کنید.
  • سفری پرهیجان و البته پر ریسک. بر عکس تور رینگ طلایی ایسلند که تقریبا برای هر گروه سنی مناسب هست، مسیر رینگ دور ایسلند با چالش های فراوانی روبرو هست. به همین خاطر اگر چک این و چک اوت کردن هر روزه برای شما سخت هست، حوصله بستن کوله سبک رو ندارید، یا رانندگی طولانی هرچند در جاده های زیبا براتون سخت هست، توصیه می کنم مسیر رینگ دور ایسلند رو انتخاب نکنید.
مقایسه مسیر رینگ دور ایسلند و رینگ طلایی ایسلند
مقایسه مسیر رینگ دور ایسلند و رینگ طلایی ایسلند

تورها و مطالب مرتبط

سوالات متداول

با یک گشت یک روزه میتونید به خوبی از رینگ طلایی ایسلند بازدید کنید.
بین 7 تا 14 روز. ولی ما توصیه می کنیم کمتر از 10 روز وقت نذارید.
رینگ طلایی ایسلند رو می تونید با تورهای یک روزه توسط آژانس های محلی بازدید کنید.
تقریبا تنها گزینه بازدید از رینگ دور ایسلند اجاره کردن خودروی شخصی بدون راننده هست.
بله. تقریبا در همه روزهای سال امکان بازدید از رینگ طلایی ایسلند هست.
منصور عبدلی
منصور عبدلی
شهرساز، جهانگرد و پژوهشگر شهری هستم. شهرهای زیادی در دنیا هستند که بسیار مشتاق به دیدن و روایت کردن داستان هاشون هستم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *