جاذبه های گردشگری ایسلند

جاذبه های گردشگری ایسلند در مسیر سفر تابستانی ما به ایسلند

جاذبه های گردشگری ایسلند دارای تنوع بالایی هستن. از تماشای آتشفشان که این روزها هم زیاد فوران می کند گرفته، تا یخچال های طبیعی ایسلند. از چشمه های آب گرم ایسلند تا جاده هایی که بهترین مکان برای گم شدن در سرزمینی دور افتده هستن. هرکدام از این جاذبه های گردشگری ایسلند شرایط بازدید خاص خودشون رو دارن. به طور مثال به دلیل گرمای هوا و احتمال ریزش، امکان بازدید از یخچال های طبیعی ایسلند در تابستان وجود نداره. یا اینکه مسیر دور جزیره ایسلند فقط در فصل تابستان قابل بازدید هست، به خاطر داشته باشید این مسیر با رینگ طلایی ایسلند که برنامه ای یک روزه است تفاوت اساسی داره. دقت کنید در ثبت نام تور ایسلند دچار مشکل نشید.

با این حال در این مقاله قصد دارم فقط به معرفی جاذبه های گردشگری ایسلند بپردازم که در تور ایسلند تابستان 1403 بازدید می کنیم. پس اگر دنبال مقصد خاصی در ایسلند هستید که در این مقاله اشاره نشده، امیدوارم در مقاله های بعدی درباره آنها صحبت کنم.

دره بازالتی stuðlagil canyon ایسلند
دره بازالتی stuðlagil canyon ایسلند

جاذبه های گردشگری ایسلند در شهر ریکیاویک

به دلیل اینکه پرواز مستقیم تهران به ایسلند وجود نداره، حتی به سختی امکان رسیدن به ایسلند با فقط یک توقف فرودگاهی وجود داره، اولین جاذبه گردشگری ایسلند که در این سفر بازدید میکنیم یکی از چشمه های آب گرم ایسلند هست. پرواز ایسلند مخصوصا برای کسانی که از ایران سفر می کنن به اندازه کافی سخت هست که خستگی اون فقط با آب تنی در آب گرم برطرف میشه. معروف ترین و قدیمی ترین آب گرم ایسلند بلولاگون هست. ولی این روزها به دلیل فوران آتشفشان در نزدیکی بلولاگون، تضمینی برای رفتن به این مجموعه وجود نداره. با این حال اسکای لاگون، چشمه آب گرمی که چند سال اخیر در نزدیکی ریکیاویک ساخته شده هم در برنامه تور ایسلند ما قرار گرفته.

کلیسای هالگریم ریکیاویک مقصد دیگری است که در انتهای گشت شهری یک روزه ریکیاویک به اون میرسیم. با اطمینان اعلام می کنم علیرغم اینکه ایسلند با جاذبه های طبیعیش در ذهن مردم نقش بسته، داستان های فراوانی وجود داره که فقط در گشت شهری ریکیاویک امکان مرور کردن داره.

کلیسای هالگریم کرکیا در ریکیاویک ایسلند
کلیسای هالگریم کرکیا در ریکیاویک ایسلند

شهرهایی که در مسیر دور جزیره ایسلند بازدید می کنیم

به غیر از پایتخت ایسلند یعنی ریکیاویک، شهرهای دیگری هم در تور ایسلند و مسیر دور ایسلند قرار گرفته. تور دور ایسلند از شهر ریکیاویک و در جهت خلاف عقربه های ساعت شروع میشه. در مسیر به ترتیب از شهرهای ویک ، هوفن ، آکوریری عبور میکنه. البته روستاهای کوچک و آبادی هایی حتی با یک ساختمان هم از دیگر جاذبه های ایسلند به حساب میان.

چشمه های آب گرم خارج از ریکیاویک

این بخش از سفر برای کسانی که علاقه مند به سفر ارزان به ایسلند هستند جذاب هست. چرا که چشمه های آب گرم خارج از ریکیاویک به شدت ارزان تر از چشمه های آب گرم معروف ایسلند هستند. در مسیر تور ایسلند در اطراف شهر آکوریری یک آب تنی مفصل در فارست لاگون خواهیم داست. موقعیت این آب گرم در دل جنگل، امکان شنا کردن تا نیمه شب روشن ایسلند و از همه مهم تر هزینه بسیار ارزان تر اون، حذف فارست لاگون از برنامه تور ایسلند رو به کاری بسیار سخت تبدیل کرده.

آب گرم فارست لاگون
آب گرم فارست لاگون
آب گرم فارست لاگون
آب گرم فارست لاگون

درضمن چشمه آب گرم جئوسی یکی از شمالی ترین جاذبه های گردشگری ایسلند هست که در این سفر بازدید میکنیم.

GeoSea Sea Baths
GeoSea Sea Baths
ورودی چشمه آب گرم در GeoSea در ایسلند
ورودی چشمه آب گرم در GeoSea در ایسلند

در ادامه تصاویری از سایر جاذبه های گردشگری ایسلند که در سفر تابستانی بازدید میکنیم را با شما به اشتراک می گذاریم.

آبشار اسکوگافوس
آبشار اسکوگافوس
کلیسای شهر ویک ایسلند
کلیسای شهر ویک ایسلند
منطقه زمین گرمایی Geysir
منطقه زمین گرمایی Geysir
ساحل هویتسرکورایسلند
ساحل هویتسرکورایسلند
آبشار Hengifoss و خطوط سرخ پس زمینه آن
آبشار Hengifoss و خطوط سرخ پس زمینه آن

تورها و مطالب مرتبط

سوالات متداول

جاذبه های گردشگری ایسلند عمدتا در جنوب و جنوب غربی ایسلند قرار گرفته اند.
این برنامه را فقط می توان در تابستان و فصل گرم سال انجام داد.
به طور میانگین از 40 تا 120 یورو
این کار فقط با اجاره خودرو در ایسلند مقدور است.
برای برنامه دور ایسلند حداقل باید 5 روز وقت گذاشت.
منصور عبدلی
منصور عبدلی
شهرساز، جهانگرد و پژوهشگر شهری هستم. شهرهای زیادی در دنیا هستند که بسیار مشتاق به دیدن و روایت کردن داستان هاشون هستم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *